عنوان :
پایان نامه بررسی رابطه هوش اخلاقی با ترجیح سبک های تدریس و نگرش شغلی معلمان مدارس دخترانه ابتدایی
فهرست مطالب :
چکیده
فصل اول:کلیات
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت وضرورت مسئله
اهداف تحقیق
فرضیات تحقیق
قلمرو تحقیق
قلمرو مکانی
قلمرو زمانی
قلمرو موضوعی
تعاریف مفهومی و عملیاتی مفاهیم کلیدی
تعاریف مفهومی
تعاریف عملیاتی
فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه
هوش اخلاقی
مفهوم سبکهای تدریس
اهمیت سبک تدریس
دیدگاه ها در مورد ترجیح سبک تدریس
نگرش شغلی
اهمیت نگرش
ویژگیهای نگرش
رضایت درونی
نظریه های مختلف در مورد نگرش رضایت شغلی
عوامل تاثیر گذار بر نگرش شغلی
چارچوب نظری
مطالعات داخلی و خارجی
مطالعات داخلی
مطالعات خارجی
فصل سوم:مواد و روشها
مقدمه
طرح کلی پژوهش
جامعه آماری
نمونه آماری و روش نمونه گیری
ویژگیهای نمونه
ابزار پژوهش
روش تجزیه و تحلیل داده ها
روشهای توصیفی
روش های استنباطی مربوط به آزمون فرضیه ها
فصل چهارم:نتایج
مقدمه
یافته های توصیفی
یافته های استنباطی
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری
نتایج مربوط به فرضیهئهای پژوهش
نتیجه گیری
پیشنهادات کاربردی
پیشنهادابه پژوهشگران آینده
پیشنهادات پژوهی
فهرست منابع
چکیده انگلیسی
قستمی از متن :
هوش اخلاقی یکی از ابعاد هوش است که می تواند چارچوبی برای عملکرد صحیح انسانها را فراهم آورده و به عنوان یک عامل پیش بینی کننده رفتار شان محسوب شود. معلمان با داشتن هوش اخلاقی میتوانند اعتماد ایجاد کنند که این امر موجب بهبود یادگیری و اطمینان خاطر در کسب و کار می شود. هدف این پژوهش، بررسی رابطه هوش اخلاقی با ترجیح سبکهای تدریس و نگرش شغلی معلّمان مدارس دخترانه ابتدایی شهرستان اردکان در سال تحصیلی۹۴-۹۳ بود. این پژوهش از نوع توصیفی از نمونه پژوهش های همبستگی با رویکرد پیمایشی با استفاده از پرسشنامه استانداردمی باشد .نمونه پژوهش حاضر را ۱۴۰ نفر از معلّمان مدارس دخترانه ابتدایی شهرستان اردکان تشکیل دادند. داده¬ها با استفاده از سه پرسشنامه ۴۰ سوالی پرسشنامه هوش اخلاقی لینیک و کیل (۲۰۱۱)، پرسشنامه ۴۰ سوالی سبکهای تدریس گراشا و ریچمن (۱۹۹۶) و پرسشنامه ۶۱ سوالی نگرش شغلی (عظیمی، گودرزی، انصاری، پیرایش و عبدی زرین، ۱۳۹۰) جمع آوری شد. ۱۱ فرضیه در پژوهش حاضر با استفاده از روش های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون (به روش ورود) مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد رابطه هوش اخلاقی معلّمان با نگرش شغلی و ترجیح سبکهای تدریس آن ها (به جز ترجیح سبک تدریس اقتدارگر) معنادار است (۰۵/۰> p). همچنین، هوش اخلاقی و نگرش شغلی معلّمان قادر به پیش بینی همه سبکهای تدریس مرّجح آن ها (به جز ترجیح سبک تدریس اقتدارگر) بودند (۰۵/۰ > p). بنابراین، عواملی نظیر برخورداری از شایستگی هایی همچون توانایی تشخیص اشتباهات و مدیریت عملکرد، مسئولیتپذیری، مهارت های اجتماعی و تأثیر ارزیابی های عملکرد در معلّمان وآگاهی آنها از روش های نوین تدریس همچنین اضافه شدن مولفه های پردازش اطلاعات علمی و اجتماعی ، ضمن شناساندن هوش اخلاقی و تقویت آن در انتخاب بهترین روش تدریس وجلب اعتمادبه معلم به عنوان تبیین های این یافته ها مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.
تعداد صفحه :
۱۰۳
فرمت فایل :
DOC